W sprzedaży detalicznej znajduje się paliwo lotnicze AVGAS 100LL oraz benzyna PB95 dla klientów indywidualnych i instytucjonalnych.
AVGAS 100LL BEZ AKCYZY
Netto | Brutto |
8,10 PLN / litr | 9,96 PLN / litr |
AVGAS 100LL AKCYZOWE
Netto | Brutto |
9,95 PLN / litr | 12,24 PLN / litr |
Netto | Brutto |
– / litr | – / litr |
Dostępne metody płatności:
Tankowanie jest możliwe w godzinach pracy lotniska od wtorku do piątku w godzinach od 9.00 do 15.00.
W pozostałych terminach wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
Zgłaszanie tankowania:
Tel.: +48 519 054 331
E-mail: informacja@lotniskokakolewo.pl
W celu potwierdzenia dostępności paliwa, mile widziany kontakt przed każdym planowanym tankowaniem.
INSTRUKCJA TANKOWANIA STATKÓW POWIETRZNYCH
Tankowanie statków powietrznych na lotnisku Kąkolewo odbywa się na wyznaczonym stanowisku przed stacją paliw z wykorzystaniem urządzenia elektronicznego – tankomatu.
W celu zatankowania statku powietrznego należy:
- Otworzyć roletę właściwego dystrybutora;
- Przypiąć linkę uziemienia;
- Wybrać na tankomacie odpowiedni dystrybutor;
- Potwierdzić na tankomacie sposób dokonania płatności – kartą płatniczą lub kartą flotową;
- W przypadku płatności kartą płatniczą (poniżej szczegółowa instrukcja):
- podać na tankomacie dane identyfikacyjne,
- oszacować ilość potrzebnego paliwa i dokonać blokady środków płatniczych na koncie,
- zdjąć pistolet nalewowy,
- zatankować statek powietrzny,
- zawiesić pistolet nalewowy,
- odebrać fiskalny dokument potwierdzający dokonanie transakcji;
- W przypadku płatności kartą flotową (poniżej szczegółowa instrukcja):
- dokonać na tankomacie identyfikacji poprzez zbliżenie karty do czytnika,
- zdjąć pistolet nalewowy,
- zatankować statek powietrzny,
- zawiesić pistolet nalewowy,
- odebrać niefiskalny dokument potwierdzający dokonanie transakcji;
- Zwinąć wąż paliwowy;
- Odłączyć i zwinąć linkę uziemienia;
- Zamknąć roletę dystrybutora.
KARTY PŁATNICZE
- Wybierz stanowisko A-2 – akcyzowe, z którego nastąpi tankowanie paliwa lotniczego;
- Wskaż zamiar dokonania tankowania z wykorzystaniem karty płatniczej;
- Wybierz rodzaj dokumentu potwierdzającego dokonanie płatności („Paragon” – jeśli tankujesz jako osoba fizyczna / „Paragon z NIP” – jeśli tankujesz na podmiot do 450 zł / „Faktura” – jeśli tankujesz na podmiot powyżej 450 zł);
- Wprowadź dane identyfikacyjne działalności gospodarczej (przy wariancie „Paragon z NIP” lub „Faktura”);
- Za pomocą przycisków na tankomacie wprowadź kwotę, którą chcesz przeznaczyć na tankowanie (środki zostaną zablokowane na koncie, jeśli nie wykorzystasz ich wszystkich, różnica zostanie zwrócona);
- Potwierdź poprawność pojawiających się na ekranie danych, zbliż kartę płatniczą do czytnika i wprowadź kod PIN;
- W ciągu 3 minut pobierz pistolet nalewczy z odpowiedniego dystrybutora i rozpocznij tankowanie (w przypadku rezygnacji z tankowania należy wcisnąć przycisk „STOP”. Dystrybutor automatycznie przerwie wydawanie paliwa po osiągnięciu wybranej wartości kwotowej);
- Po zakończeniu tankowania odłóż pistolet nalewczy w miejsce, z którego został pobrany (Uwaga: po odłożeniu pistoletu nie ma możliwości kontynuowania tankowania bez ponownego przeprowadzenia procesu płatniczego);
- Odbierz paragon lub fakturę z danymi potwierdzającymi transakcję.
KARTY FLOTOWE
- Wybierz stanowisko, z którego nastąpi tankowanie paliwa lotniczego (A-2 – akcyzowe, B-2 – bezakcyzowe);
- Wskaż zamiar dokonania tankowania z wykorzystaniem karty flotowej;
- Zbliż do czytnika właściwą kartę / brelok identyfikacyjny (system może wymagać identyfikacji dwuetapowej);
- Potwierdź poprawność pojawiających się na ekranie danych;
- W ciągu 3 minut pobierz pistolet nalewczy z odpowiedniego dystrybutora i rozpocznij tankowanie (w przypadku rezygnacji z tankowania należy wcisnąć przycisk „STOP”);
- Po zakończeniu tankowania odłóż pistolet nalewczy w miejsce, z którego został pobrany (Uwaga: po odłożeniu pistoletu nie ma możliwości kontynuowania tankowania bez ponownego przeprowadzenia procesu identyfikacyjnego);
- Jeśli to potrzebne, pobierz wydruk zawierający dane dotyczące przeprowadzonego tankowania.
REGULAMIN KORZYSTANIA Z KONTENEROWEJ STACJI PALIW NA LOTNISKU W KĄKOLEWIE
- Właścicielem stacji paliw jest Aeroklub Poznański im. Wandy Modlibowskiej;
- Stacja paliw przeznaczona jest wyłącznie do bezpośredniego tankowania zbiorników zamontowanych na statku powietrznym oraz mobilnych, specjalnie przystosowanych do przechowywania paliwa lotniczego;
- Zabrania się korzystania ze stacji paliw w czasie trwającej burzy i podczas występowania silnych opadów atmosferycznych;
- W pobliżu stacji paliw obowiązuje zakaz palenia tytoniu i wszelkich wyrobów tytoniowych, w tym e-papierosów, używania otwartego ognia, ustawiania statków powietrznych w sposób utrudniający przeprowadzenie sprawnej ewakuacji z zagrożonej pożarem strefy, pozostawienia statku powietrznego bez nadzoru po zakończeniu jego tankowania;
- Przed zatankowaniem paliwa lotniczego do statku powietrznego należy zatrzymać go w wyznaczonym obszarze, wyłączyć silnik oraz zasilanie elektryczne, upewnić się, że nie nastąpi jego samoczynne przemieszczenie, nakazać opuszczenie statku powietrznego przez wszystkie osoby znajdujące się na jego pokładzie;
- Przed tankowaniem należy przypiąć stalową linkę uziemiającą do statku powietrznego lub mobilnego zbiornika;
- Podczas całego przebiegu procedury tankowania należy postępować zgodnie z instrukcją tankowania;
- Decyzję dotyczącą skontrolowania jakości paliwa lotniczego pod względem występowania w nim wody lub innych zanieczyszczeń podejmuje osoba dokonująca tankowania. Po zlaniu małej ilości paliwa do menzurki i jego pozytywnej ocenie, bez odkładania pistoletu nalewczego należy rozpocząć nalewanie paliwa do zbiornika;
- Osobie przeprowadzającej tankowanie zabrania się oddalania od stacji paliw podczas trwania całego procesu tankowania;
- W przypadku zaistnienia sytuacji niebezpiecznej lub budzącej niepewność należy przerwać tankowanie, a w razie potrzeby odciąć całe zasilanie elektryczne stacji paliw przy użyciu wyłączników bezpieczeństwa znajdujących się przy dystrybutorach;
- Zabrania się pozostawienia uruchomionej pompy dystrybutora w trybie pracy na zamkniętym obiegu na dłużej niż 1 minutę;
- Po zakończeniu procesu tankowania należy przywrócić elementy wyposażenia stacji paliw do stanu pierwotnego, przede wszystkim poprzez zwinięcie węża dystrybucyjnego, poprawne odwieszenie pistoletu nalewczego na dystrybutorze wydawczym, a także odłączenie i zwinięcie linki uziemiającej;
- Wszelkie zaobserwowane uszkodzenia i nieprawidłowości w funkcjonowaniu stacji paliw należy niezwłocznie zgłosić do jej właściciela;
- Właściciel ma prawo dokonać wstrzymania sprzedaży i wydawania paliwa lotniczego ze stacji paliw do czasu przywrócenia jej pełnej sprawności.